Vägen till chins

Okej, målet är att börja klara att göra chins. Jag är långt från det målet just nu. Och behöver en plan för att ta mig dit, för hur fan ska man bära sig åt.
 
  • Börja träna rygg TUNGT så jag klarar inte klarar mer än 5 rep, när jag klarar 5 rep så höjder jag. Med ett set av tre. Övningar: Latsdrag, skivstångsrodd, sittande kabelrodd, bicepscurl.
  • Börja med excentriska chins, kanske inte ha dra sig upp, men bromsa vägen ner går alltid. Håll dig till 5 set av 3 repetitioner, där du försöker sänka ned dig själv så långsamt och kontrollerat som möjligt. 1-2 ggr i veckan.
Nästa steg är alltså att få hjälp, antingen av gummiband(vilket min bror visat mig) eller av en kompis, sen finns det även maskiner med en platta under på vissa gym. Själv går jag inte kvar på det gymmet längre. Men det ska gå ändå ;) Men jag börjar med första två punkterna.
Träning | |
Upp