Hallucinationer och eventuella svimningar

Vilken morgon! Jag vaknar som vanlitg, helt vansinnigt trött och snoozar alldeles för länge men går ändå upp och hinner slänga på mig lite smink.
Cykeln ute är gulprickig av allt pollen. Jag vill inte dra bort det med handen och har för bråttom för att fixa det på annat sätt. Så jag tänkte att jag står väl hela vägen.
Jag cyklar på och motvinden är tung, jag blir anfådd och hjärtat börjar slå, allt känns så tungt. Och det dröjer inte länge förren jag inser att något inte känns rätt. Det är inte som det ska. Men jag trampar på för att hinna i tid.
Jag ställer upp cykeln, och går iväg mot förskolan och känner att jag blir kallsvettig och får lite panik, väl på dagisgården så är det så illa att jag måste lägga mig ner på bänken. Jag är påväg att svimma. Ligger där ett tag och samlar mig andas in den friska luften. Men tänker sen att här kan jag ju inte ligga, det kanske kommer några föräldrar och ska lämna sina barn. Mest troligt, klockan är ju åtta.
Jag bestämmer mig för att gå in, ropar till mig en kollega och rösten sviker mig lite. Jag sätter mig eller lägger mig (cant remember) i soffan i hallen och svimningen är närare än förut. Dom påpekar att jag är "vit som ett lakan" och blir erbjuden skjuts hem. Men allt jag behöver just nu är att lägga mig ner, annars svimmar jag! Jag går till vilorummet och vår fina städerska frågar om hon ska hämta ett juiceglas till mig. När hon kommer tillbaka så har åtminstone svimningsanfallet gått över men min hand skakar när jag lyfter glaset till munnen. Hon skjutsar mig hem.
Direkt när jag kom hem ringde jag min kille, sen gick jag och la mig och somnade i fyra timmar, tills min pojkvän/sambo ringer för att frågar hur det är med mig. Han väckte mig från en dröm jag hade om honom för övrigt. Men kommer sen på att jag hört någon som gått in i huset, upp på övervåningen och stannat och tittat in i mitt rum. Att jag först antagit att det skulle vara mamma eller pappa men sen börjat tveka men inte vågade vända mig om för att kolla. Efter ett tag gick han/hon iväg.
Jag kan inte avgöra om det var verkligt eller inte, men jag måste ju ha hallucinerat eller något.
Allmänt | |
Upp